Friday, September 16, 2011

Geng MU! ~ Buka Puasa..

Truely, balik cuti raya hari tu la paling best sekali..sepanjang aku hidup atas muka bumi ni, rasanya inilah saat paling bahagia aku bersama teman-teman..mengapakah? hehe..aku kena hapdet blog lelaju sebab banyak lagi next-next post yang tunggu turn..hehe..

Sekarang dah syawal kan? tapi cite ni before syawal lagi..dalam puasa gitu..memang lambat la aku story mory kat sini akibat terlalu busy..yup, raya tahun ni la paling busy..setiap hari keluar dengan kawan-kawan, ke rumah saudara mara, penuhi undangan rumah terbuka dan kalau tak keluar dengan kawan, keluar dengan my Incik Supervisor serta pergi ke kenduri kahwin..

Aku balik kampung hari tu, 24/8..ok, awal sangat..kawan-kawan kebanyakkan tak balik lagi..so melepak kat rumah je la..27/8 aku start plan aku dengan kawan-kawan perempuan yang lain iaitu Majlis Berbuka puasa dan gathering..truely, ada tu, bila habis sekolah, kitorang langsung tak jumpa-jumpa..almost 3 years aip?majlis tu diadakan pada 28/8, so kitorang decide buat kat D'Mina la..buat kat situ pon setelah di sepekati majoriti ok! Sebab kitorang sekelas dulu bukan datang dari satu area sahaja..kena consider la pada yang lain-lain kan?jangan pentingkan diri sangat..27/8 tu aku dan Arifah pergi book meja dan menu makanan untuk berbuka..takde la mahal sangat, only RM15 je satu orang..

28/8 tu majlis berbukak puasa tu la..3 buah kereta yang pergi..which is, kereta buruk aku, kereta Miza, dan kereta Airin..kereta aku=Epah, farahin dan mekna, kereta Miza=Epi, kereta Airin=Aina, Timoh dan Ewa..yang lain-lain ada yang pergi sendiri dan motor..kami sampai dalam pukul 6..ada yang sampai pukul 7..memang best sangat-sangat, dapat bertemu muka selepas bertahun-tahun tak bertemu mata..berkongsi cerita, bergurau senda, bertepuk tampar, memang bahagia gile masa tue..jom kita layan gambar-gambarnya k!




Sebelum balik, kitorang melepak dulu kat Gerai Colek depan SMK Pengkalan Chepa 1..


Thanks girls cause you made that days very colourful! hope semua enjoy dan happy..maaf jika ada kekurangan..moga ukhuwah antara kita semakin kuat..yang mana jauh didekatkan dan yang mana dekat kita makin dekatkan lagi..walau apa pun, kita tetap kawan sampai bila-bila..kita meniti usia remaja sama-sama dan kita pernah kongsi suka dan duka sama-sama..

dan satu ingatan aku, walau kita punya kawan baru di tempat yang baru, tapi tetap takkan sama nikmatnya dengan kawan-kawan lama kita..jadi bertegur sape lah antara kawan, bertanya khabar lah antara kawan..jangan jadi orang yang sombong..friendship kita adalah yang TERHEBAT!

all of us that made that day! thanks girls..

Insya Allah, i will do everythings for all of you..
apa yang aku terdaya..
only eka and ain can't made it..
tak berjodoh..next time ok!


3 comments:

  1. fuok kityo jgn pecoh..bile mung cty..aku dk main lam palo nim nk wt event bbq...soo00???

    ReplyDelete
  2. aku cuti deepavali skali nga rayo nih..beyeh jah..wat sedak terrr..haha

    ReplyDelete
  3. bilo nk buat plk yor...tunggu aku blik deh...

    ReplyDelete