Thursday, February 16, 2012

2 Years Of LOVE

Assalamualaikum wbt. 

Hari ni 16 Februari 2012. Bermakna sudah dua tahun saya dan incik abang menyulam cinta. Entri ni khas untuk cik abang. Kalau sesiapa tak suka, jangan baca. Saya tak paksa. :)

Untuk abang,

Its already 2 years of love between us em? Rasa baru semalam kita jumpa balik selepas lost contact selama 4 tahun. Bila mengenangkan bagaimana kita bertemu balik dan bercinta, ai rasa baru kelmarin kita laluinya. Hehe. Bila ingat segala perjalanan kita dua tahun ni, penuh tawa ria, kebahagiaan, suka dan duka, pahit manis dan jerih payah, ai tersengih macam kerang busuk. Orang luar hanya mampu melihat. Kebenarannya kita yang merasa.

Segala kenangan indah yang terpalit dalam memori hubungan kita, itulah yang tetap ai kenang sampai bila-bila. Setiap hubungan ada pasang surutnya, macam tu jugak yu dengan ai. Ai nak ucap terima kasih kat yu sebab terlalu banyak bersabar dengan segala kerenah ai, sifat ngada-ngada ai dan macam-macam lagi. Bagi ai, susah dah ai nak cari lelaki sesabar yu. Lepas arwah abah pergi, ai hilang tempat nak bermanja-manja, bergedik-gedik dan mengada-ngada. After 2 years arwah abah pergi, i met you! With you, dapat rasa balik apa yang ai pernah rasa dengan arwah abah. Memang banyak sangat dah yu entertain ai dan sedaya upaya yu penuhi segala keinginan ai, tu pun bergantung pada keadaan. Not all lah yu penuhi.

Terima kasih jugak sebab yu terima segala kekurangan dan kelebihan diri ai. Banyak kekurangan ai, yu lengkapi dan begitu sebaliknya. Yang mana tak kena di mata yu pasal ai, yu tegur. Bila ai tak dengar yu marah kan? HAHA! Yu tahu, kadang-kadang ai saja buat perangai dengan yu sebab ai nak tahu macam mana tahap kesabaran yu. Ai tahu yu tegur ai, sebab yu nak ai jadi yang terbaik dimata yu. Biarlah di mata orang lain ai ni teruk, tapi who cares? Yu, kalau yu membebel kat ai pasal kesilapan atau kesalahan yang ai lakukan, bukan ai tak dengar. Tapi ai malu nak akui. That's why ai selalu buat bodoh. Tapi apa yang yu cakap, ai semat elok-elok dalam otak ai. Contoh kalau ai keluar tak bagitahu mama ai, gerenti yu membebel gila-gila. Truly, yu ajar ai macam-macam. Yu bagi panduan kat ai untuk ai teruskan perjalanan hidup ai. 

Dalam hubungan ni, ai dah terlalu bahagia. Tahun pertama dulu, ai akui, ai banyak sangat buat yu tercabar. Sebab both of us berbeza, datang dari pengalaman hidup berbeza dan persekitaran yang berbeza. Nak adapt, mengambil masa. Itu dulu, sekarang ai realize, untuk bahagia, ai kena buat yu bahgia. And automatic, yu akan bahagiakan ai. Ai dah lalui semua ni. Sampai sekarang, setiap kali kita berbual, ai tak habis-habis ucap terima kasih pada yu sebab membahagiakan diri ai. Layan ai sedaya upaya yu. 

Yu juga amat memahami ai. Ai hanya keluarkan satu je perkataan, yu dah tau apa benda yang ai mengada-ngada sangat-sangat tu. Bila ai tanya macam mana yu tahu, yu akan jawab, "hey kuba, saya kenal awak, bukan sehari dua, dua tahun dah. Masak benar dah dengan tindak tanduk awak. " Perlahan-lahan ai tundukkan wajah, serius teramat malu. Hehe!

Yu, for 2 years of love, we have a lot up and down in our life. But the best things, yu selalu ada dengan ai susah senang ai. Bila ai susah, atau ai bersedih, yu akan selalu ada disisi ai selain dari kawan-kawan baik ai. Yu akan cuba tenteramkan jiwa ai dan cuba tegur ai jika masalah itu datangnya dari diri ai. Kita kongsi sama-sama segala masalah. Walaupun tak semua masalah yang yu atau ai alami kita kongsi bersama. Kita kongsi segala rahsia, dan macam-macam lagi.

Ai takmo tulis banyak-banyak, ai cuma nak cakap, ai sayang yu sangat-sangat. Sedaya upaya ai paham kesibukkan yu dan ai tak mintak banyak, saling bertolak ansur. Give and take. Jujur dengan ai. Ai tak kisah yu tipu ai untuk selamatkan diri yu, tapi sila pastikan, penipuan yu tu sampai mati, jangan sekali-kali pecah. Sebab kalau pecah, dua-dua dapat sakit kan? HAHA! Ai nak yu tahu, apa yang yu bebel kat ai pasal kekurangan/kesilapan ai, ai bukan tak dengar, ai dengar. That's why sekarang yu got new of me. Bak kata yu tahun lepas, "Awak dah banyak dengar kata." Hehe! Before this ai bukan tak dengar, ai cuma keras kepala tuk terima nasihat yu. Ai ada ego ai. After many things happened, i'm realize that, such attitude will don't give any benefit to me. Mama ai selalu pesan, "apa pun, Kak Long kena letak ego Kak Long dibawah ego sorang lelaki. Jangan bagi ego kita lebih dari ego sorang lelaki. Kena banyak sabar. Sorang perempuan akan lebih cantik bila bersaar." Ai sedaya upaya sabar dengan yu, tapi ai taknak sampai makan hati. No way! Nehi nehi!

Dan quote paling ai takkan lupa, bila ai ingat balik boleh buat ai menangis iaitu kata-kata yu, "takkan nak macam ni sampai tua? " Kata-kata ni je mampu tundukkan ai. That's why, yu pergilah kemana saja sekalipun, buat lah apa yang yu nak buat, keluarlah dengan sesiapa yang yu suka kecuali manusia bernama perempuan. Pantang ai dengan yu dua perkara, perempuan dan janji. Two things yang ai rasa ai tak mampu nak bertolak ansur if you break it up!

For 2 years of love, thank you  a lots. Untuk kesabaran dan kasih sayang yu pada ai, terima kasih. Untuk kebahagian yang tersangat bahagia ni, terima kasih. Untuk segala pengorbanan (walaupun tak sebesar pengorbanan keluarga ai), terima kasih. Untuk segala cinta yang disemai, terima kasih. Untuk segala susah dan senang yu dengan ai, terima kasih. Untuk segala layanan kebudak-budakkan untuk ai, terima kasih! Yu memang paham jiwa! Ai harap yu la jodoh ai. Andai kita berdua telah ditakdirkan untuk berpisah jua satu masa nanti, ai redha. Yu, ai nak memanfaatkan usia muda ai dengan yu. Nak belajar jadi tua dengan yu. Belajar jadi matang dengan yu. 

For 2 years of love, maafkan salah silap ai, maafkan segala perbuatan dan perkataan yang pernah mengguris hati yu. Maafkan ai yang banyak susahkan yu dan buat yu susah hati. Yu, ai nak yu tahu, ai bukan macam sesetengah perempuan yang perasan diri bagus dan perfect! Ai jugak bukan perempuan yang hipokrit.

Nota 1: yu, ai rindu Terengganu dan Pahang. There a lots of memories between us. Thats our place. :) But i know, we couldn't get back. 

Nota 2 : lama dah tak gedik dengan yu. HAHA!

Nota 3 : Ai takkan lupa camne ucapan yu semalam. Walaupun agak kelakar, tapi ai hargai! Sangat lah pelik jika yu berjiwang dengan ai. HAHA! Ai sayang yu!



♥ 2 Years of Love 

Muhammad Amizi bin Abu Bakar (G)
Wan Izzaty Syazwani binti Wan Zali (T)

♥ 23 Mac 1989 ♥ 20 Ogos 1991 

16 Februari 2010 ~ 16 Februari 2012 


1 comment:

  1. love until the end...
    moga kebahagiaan bersama korg..=D

    ReplyDelete