Friday, February 17, 2012

Kisah Di Bulan 2

Assalamualaikum wbt.

Hai readers! Thanks pada yang sudi menghabiskan masa dengan view blog gua and read it. HAHA! Gua tak paksa pon. Lagipon gua menulis untuk ingatan gua satu masa nanti, about my daily life. Yang mana gua tulis untuk family gua, incik abang dan kawan-kawan baik gua. Sebab kami semua berjauhan dan terlalu jarang sangat dapat duduk bercerita berjam-jam.

Sekarang di facebook pun gua tak seaktif dulu. Sebab i more attempt to twitter. Like got addicted with that web social. HAHA! Like a drugs! Ok, stop pasal ni. Sekarang ni dah nak masuk fasa terakhir bulan 2 kan, so elok la gua update lelaju pasal kisah-kisah yang berlaku dibulan dua ni! :)

1. Ni bulan anniversary gua yang kedua dengan incik abang tercinta. Dua tahun dah. :) Rasa cepat je masa berlalu. Tapi kami tak sambut. Just got a presents from him. Dia siap pos lagi. Tapi tiba awal sehari. Thanks tau! I really appreciate it. Birthday dia nanti gua akan buat surprise gila-gila. Insya ALLAH.

2. Bulan ni jugak gua dapat baucer buku RM200 tu la. Sape tak dapat? Jangan tipu. All students yang belajar kat IPT dapat okayy! Hihi. So, apa lagi gua shopping buku la. Korang? Tak baik tau kalau pergi shopping benda lain. So, habis kelas jumaat tu, gua dan kawan-kawan keluar la ke Jalan Pahang, Kuala Lumpur. Kat situ ada kedai buku yang jual buku medicals. Betul-betul depan HKL. I got a few of books yang mana berguna untuk pembelajaran gua. Happy yang teramat. :)

Beli dengan baucer buku tu. 4 buah buku medic gua dapat beli

3. Gua memang serabut sikit bulan dua ni sebab kena buat presentation untuk subjek microbiology. Alone ok, alone. HAHA! As carry marks for my final exam. :) Dah la minggu sebelum presentation tu gua dapat special task! So hari presentation tu gua kena buat dua pesentation. Dua kali keluar. Sampai ada yang muak tengok asyik-asyik gua je kena present. HAHA! But, all went well. And alhamdulillah, nothing messed up and everything went smoothly. Also with 3 spot questions, i answered it well. Punya la gua buat muka kesian kat coursemates supaya jangan tanya soalan pelik-pelik. Untuk spot questions tu memang gua dah prepared soalan-soalan spot yang bakal 'ditembak' nanti.

muka happy gile lepas presentation! Bagai terlepas
beban seratus kilogram! HAHA!

ni bukan gua tau. Coursemate gua yang present.

with Kak Ju sayang! HAHA!

4. Sambut birthday kawan gua yang ke 19. :) Just lepak dekat Pizza Hut Seksyen 20 Shah Alam. :) Lai yang belanja. Gua tukang makan. :) HAHA!

Kak Ju dan Kak Yana

Delicious! yum ~ yum

Me and birthday's girl. :)

Us on that day. :)

That's all cerita gua bulan 2 tahun 2012 ni. HAHA! See next entry okay? :)

Nota 1 : Gua cuma nak pesan la ni kan, jangan rasa perfect sangat. Jangan rasa lu tu bagus dalam semua hal. Gua cuma memerhati. Gua tengok lu ni perasan bagus. Sorry to say that. But it fact la dear. :) Lu pung pang pung pang, nasihat orang tegur orang. Tapi lu pun buat yang sama. Contohnya bab aurat, yes lu cakap bukan tuju kat gua, but others. Lu bukan betul-betul tutup aurat pun. Tak perfect sangat pon cara lu tutup aurat. :) Pakai tudung pun nampak dada. Pakai baju atas punggung. Lu masukkan gambar kat FB pun kadang-kadang nampak lengan. Tapi you menyalak pung pang pung pang tegur orang tu orang ni. You tahu tak yang you jadi bahan ketawa orang? Orang akan ketawa sebab lu tak sedar diri lu tu pon sama je, dua kali lima.  Come on babe, just think about that yeah! yeah gua tahu lu bukan tuju kat gua, tapi kat those other else. Jangan nak tinggi diri sangat okay! Bila-bila masa saja Tuhan boleh tarik. :) And one more, don't be hypocrite. Lu cakap mulut perempuan tu hodoh, but you sendiri? Shame on you la girl. Biar ada sifat malu sikit okayy! :)




No comments:

Post a Comment